ABOUT AUTHOR

neděle 12. února 2017

BETTER BY THE DAY

Tak vás tu vítám u mého úplně prvního fitness zaměřeného článku. Tento pátek jsem měl trénink, spíše informativní, v Eagle fitness s trenérem / výživářem. Teď si asi říkáte, že to musí být takový ten rádoby trenér jako každý druhý v dnešní době, který vám naordinuje přesný  trénink a jídelníček. Ono to tak ale není, můj trenér totiž neuznává žádné dietetické systémy a není stoupencem žádného alternativního výživového stylu.

Po nechtěném skoncování s fotbalem v osmnácti letech jsem začal cvičit, nevěděl jsem co dělám, jídlo jsem neřešil, i tak jsem nabral nějaká ta kila, na začátku vždycky něco nabereš, ale potom začala velká stagnace a já byl nešťastný. Neviděl jsem na sobě žádné změny, žádný progres, jak vizuální, tak výkonostní. Až jsem jednou od mamky dostal k vánocům konzultaci s Jakubem, která následně vyústila ve výživový a tréninkový plán, a já byl tak trochu nesvůj, protože to nebylo to "klasické fitness" co jsem znal. Žádnej splitovej trénink, ale full body. Žádnej konkrétní jídelníček, nýbrž komplexní řešení v podobě sestavení úvodního stravovacího plánu a následného vední přes online poradnu a osobní konzultace. To vše se změnilo po našem prvním setkání. Byl jsem totálně unesen, namotivován, plný odhodlání začít budovat lepší já.  Jakub mi vše vysvětlil a odůvodnil co, jak, proč. Naučil mě techniku cviků a nasměroval mě správným směrem. Zlepšení za prvních 6 týdnů bylo neskutečný a já se cítil jak nikdy předtím.
 iPhone 4s kvalitka no :D Jinak rozdíl 6 týdnů +6kg 

Přibližně před rokem jsem se ale rozhodl, že okusím tu druhou stránku fitness, takže takový ten klasický model. Našel jsem si trenéra a nechal si sestavit trénink a jídelníček. Byl to pro mě trošku šok. Přišel jsem si jako kdybych byl děcko co se slepě drží nějakého návodu, bez žádného vysvětlení, prostě ničeho. A tak jsem si po čase udělal objektivní názor a věděl, že tohle není ta cesta. Nicméně dobrá zkušenost, chybami se člověk učí že?

Teď zpět do přítomnosti. Poslední 4 měsíce jsem nedržel žádný režim a 3 měsíce skoro necvičil, nemoci, tetování, škola. Zkoušky mám už za sebou, tetování prozatím taky a nic mi nebrání ve pravidelnym cvičení. Se svým tělem momentálně spokojenej fakt nejsem, jak jinak. Proto taky začínám tuhle proměnu :) Čtyři měsíce se na něm holt dost podepsaly.

Co ale teď, jak tu svojí proměnu postavy provedu? Jak budu jíst a cvičit? Rozhodl jsem si rozvrhnout svůj denní příjem na míň jídel a zaměřit se na pestrou stravu, už žádná rýže s masem 6x denně  24/7! Pro normálního člověka je obtížné a těžko udržitelné mít 6 skoro stejných jídel denně, vím o čem mluvím. Takže taky proto měnim styl stravování. Samozřejmě o své recepty, se s vámi budu postupně dělit :)
Co se týče cvičení, tak moje volba tréninku bude určitě Full Body trénink, 4x týdně. Základem každého tréninku bude jeden ze základních cviků ( bench press , dřep, mrtvý tah ), ke kterým přidám další dva cviky na velké svalové partie ( nohy, prsa, záda ) a nakonec dva cviky doplňkové ( ramena, ruce, lýtka ). Trénink vám rozepíšu v dalším článku této rubriky, video asi točit nebudu, zatim se na youtube kariéru necejtim :D

Pro ty co se dočetli až sem, doufám že vás článek moc nenudil. Chtěl jsem se na úvod trošku rozepsat  a lehce vám nastínit mojí story. Léto se blíží a je nejvyšší čas něco dělat ať to nějak vypadá. Tak mi držte palce :)

9 komentářů:

  1. Tak na tyhle články se budu těšit :)
    A změna za 6 týdnů - neskutečná! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Blogy obvykle nečtu, ale ten tvůj mě moc zaujal, budu se těšit na další články!

    OdpovědětVymazat
  3. Super, tesim se na dalsi clanky

    OdpovědětVymazat
  4. Super článek, držím palce! Hlavní je mít se rád. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, máš pravdu. Člověk může bejt se sebou nespokojenej ( ne ze sebe nestastnej), ale důležité je se přijmout takového jaký jsi, to je základ a na tom se pak dá pracovat :)

      Vymazat
  5. Tak hodně štěstí. Ráda si přečtu další články o tom, jak pokračuješ :)

    OdpovědětVymazat