ABOUT AUTHOR

čtvrtek 23. března 2017

BETTER BY THE DAY : UPDATE

Od minulého článku této rubriky uběhl již měsíc a já vám přináším mnoho novinek. Událo se pro mě dost podstatných věcí a udělal jsem pár důležitých rozhodnutí.


  • Rozhodl jsem se řešit můj problém s kolenem, který mě tíží od operace, kterou jsem podstoupil před čtyřmi lety.
  • Podstoupil jsem diagnostiku pohybového aparátu a začal pracovat na uvolnění svého těla pomocí rolleru "masážního válce" a jógy.
  • Zakoupil jsem si tréninkový program od mého fitness vzoru  Rosse Dickersona.




Před čtyřmi lety jsem byl nucen po 13 letech skončit s fotbalem kvůli náhodnému nálezu v koleni. Doktoři mě nejprve nechali rok čekat a poté se rozhodli pro operaci, která, jak se ukázalo byla absolutně zbytečná. Od té doby mám problém s kolenem. Bolí mě každý krok, koleno je nestabilní a doktoři nevědí co s tím. 
Je mi 22 let, přece nemůžu od tak mladého věku kulhat na nohu. Jak to asi vypadalo až budu starší? Proto jsem se rozhodl tento problém řešit. Aktivně jsem začal chodit na rehabilitace a laser, i když přijde mi, že nikdo pořádně nerozumí mému problému, tedy neví přesně co dělat, a tak nějak si mě přehazují. 
Bohužel, jsem ještě neviděl špetku projeveného zájmu víc řešit můj problém, kromě toho, že dostanu cviky, které cvičí snad každý. "Pokud lidem neplatíte, tak proč by se měli víc snažit?" Smutné, ale v mnoha případech bohužel pravdivé.


"Dejte člověku dostatečný důvod proč a on s vždy najde způsob jak"

"Kdo chce, hledá způsob, kdo ne, hledá důvod"



Rozhodl jsem si tedy zaplatit diagnostiku pohybového aparátu a následně navázat prozatím měsíční spolupráci. Jednou týdně dojíždím (i s Domčou) na trénink, při kterém se učím jak správně dýchat a ulevit tím bedernímu svalstvu (které mám brutálně přetížené), zasadit lopatky, cvičit technicky správně, a také se zaměřujeme na zlepšení stavu mého kolena.
Hned po prvním tréninku jsem si tedy pořídil výše zmíněný "masážní válec" na kterém se protahuji / uvolňuji před každým tréninkem a dokonce i některá rána. Řeknu vám, že ze začátku to byla pekelná bolest, 😅 když jsem začal uvolňovat ty mé ztuhlé svaly. Čekejte článek o rolování.
Taky jsem jak už jistě víte z předešlého článku začal chodit na jógu, od které očekávám lepší flexibilitu a uvolněnost svalů / těla.

Teď k podstatě této rubriky BETTER BY THE DAY. V prvním článku jsem vám slíbil, že vás provedu svou proměnou těla, to taky udělám. 
Dlouho jsem přemýšlel jak se stravovat a trénovat, až jsem se rozhodl zakoupit si tréninkový plán, konkrétne 12 week transformation guide, od Rosse Dickersona, který je pro mě neskutečnou motivací. Sleduji ho přes rok na instagramu, kde pravidelně nahrává na instastories své tréninky, plus koukám na jeho youtube kanál, kde jsou videa o jídle i trénování, takže jsem víceméně věděl do čeho jdu. 


Proč jsem se ale takhle rozhodl? 


Ross razí heslo "keep it simple", takže jeho jídelní plán je poměrně lehce udržitelný, což vítám, jelikož nechci obětovávat tolik času řešení jídla. Koneckonců v "jednoduchosti je krása" ne?😁 Dalším důležitým faktorem pro mě byl vzhled Rosse (my dream body), navíc Ross se tímto programem řídí taky, (samozřejmě si ho každý optimalizuje) plus je stejně vysoký jako já a je i stejný somatotyp (ektomorf).

Jak takový Tranformation plán vypadá?



Tréninková struktura je rozdělena do 4 různých programů, které se každý týden mění, a to po dobu 12 týdnů. Ke každému cviku je natočeno video o správném provedení, takže dobré i pro začátečníky.
Momentálně jsem v druhém týdnu a neskutečně si to užívám, tréninky jsou skvěle poskládané a po každém z nich jsem KO.

Samotný plán má cca 80 stran. První stránky jsou věnovány o Rossovi, jeho příběhu a filosofii. Dále se dozvíte jak strečovat, projdete si jednotlivé tréninkové programy a naučíte pravidla diety (jak se stravovat, jaké suroviny používat, jakým se vyhýbat). 


Mé pocity?



Jsem hrozně rád, že se mi konečně po dlouhé době podařilo dostat do řežimu pravidelného cvičení a hlídání si jídla! Snad nikdy na tom nebyl z mého pohledu fyzicky tak špatně jak ještě nedávno, a to jde u mě ruku v ruce s psychikou. Naštěstí už takhle po dvou týdnech můžu ríct, že se se cítím jak fyzicky, tak psychicky mnohem lépe, jak jsem začal konečně něco pořádně dělat.

Pokud se sebou nejste momentálně spokojení, přitom cvičíte a jíte dobře, tak nezoufejte! Jste totiž na správné cestě! Cestě, která časem vyústí v to, po čem jste toužili. Důležité je věřit tomu co děláte a  hlavně vydržet!

Na závěr bych chtěl říct, že fotky "před" mám nafocený, takže se máte na co těšit, no a na fotky "po" si budeme muset počkat až dojedu celý program a doufám, že proměna bude stát za to 💪

Doufám, že se vám tento obsáhlejší článek líbil a zase příště :)


8 komentářů:

  1. Super článek! :) To s tím kolenem mě mrzí. Přeju ti, aby ti někdo konečně pomohl. A na proměnu po programu jsem zvědavá, hodně štěstí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Taky jsem zvědavej, je to težký se udržet když Domča ráda chodí jíst ven :D

      Vymazat
    2. Řekla bych, že Dominika ráda jí pořád a všude...

      Vymazat
    3. Tak kdo nemá rád jídlo že. Taky bych nejradši furt jedl :D

      Vymazat
  2. Super článek, já nedávno taky přišla na to, že cvičení dělá i s tou psychikou divy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Na psychiku a odreagovaní se super: )

      Vymazat
  3. Fotky pred a po budou urcite bez tricka, tak se mam na co tesit :D #stayuchyl

    OdpovědětVymazat